Wednesday, September 8, 2010

Persiapan Hari Raya!

Assalamualaikumwarahmatullahiwabarakaaatuh.. (gaya ustaz temberang dalam cerita qalesha tu :p )

Bercakap pasal persiapan raya ni, rasanya ramai kot tahu apa yang biasa orang islam/ melayu buat sebelum menyambut hari raya yang mulia ni. Aku yang x jambu ni pun tidak terkecuali ok?


Tempat yang ramai orang dekat Melaka ni selalunya dekat Taman Cempaka la. Masa aku pergi tu peh, punya la ramai kan.



Sampai kena marah2 la sebab merayau entah ke mana huhu..
Ada macam2 barang yang dijual, aku angkat 1 baju boyoud, kemeja, nak beli ada 1 baju ni, siap ada lampu. Best siot! Sekali dekat dalam penuh wayar daa.. haha. So x jadi la beli.

Semalam aku kemas rumah, fuh punya la penat. Almaklumla orang pemalas. Habuk kalau orang asma aku rasa tak sempat nak raya kot jawabnya hehehe. Haruk pikuk jugak la rumah even ad 5 orang je kot. Suare masing2 adoi.. Tuhan je yang tau. Kepada kawan2 ku yang rajin, aku rasa benda yang patut dikemas kan:

Langsir
Habuk of course
Tingkap
Meja
Kerusi
Lantai
Karpet/tikar
aiyoo macam2 lagi la... aku pun naik pening :-@

Macam bosan la pulak tulis blog bila dah nak raya ni, sebab banyak lagi kerja penting yang lebih penting daripada blog. Eh apa aku merepek ni. Okla, mak aku pun dah bising. Chow3

No comments:

Post a Comment