Saturday, September 4, 2010

holiday start? part 4

3 September 2010

Ingat kan hari ni taknak pergi mana2. Sekali kawan aku ajak amik sijil SPM daa. So aku pun bergegas ke la ke Sekolah Berasrama Penuh Integrasi Selandar bersame2 dengan awek aka jentera kesayangan ku hehe.

Perjalanan dari rumah aku ada la dalam 40 minit(perlu ke cerita?) Bila aku sampai aku stop kejap dekat postguard. Ada la sorang mak guard ni. Aku cakap la aku nak ambik sijil SPM. Dia bagi la jalan sambil tengok aku dengan wajah katak nampak member dia boleh terbang. "Budak ni nak amik sijil ke nak pergi terengganu?" (buat ayat sendiri. pdhal mkcik tu xckp ap pn) Biasa la rider tak jambu. Kalau jamu mkcik tu msti dah tersengih kerang busuk dah. Ceh, taknak aku kalau macam tu. Makcik kot, bukan awek :P

Then jumpa la dyorg2 ni. Baru balik dari oversea. Najib, Hamizan & Kecik. Haris pun ada. Sekarang dia dekat UIA. Dah jumpa tu, sume nak perli aku speaking English. Tak boleh blah. Padahal diaorang lagi terror kot. Takpe gurauan semata2 je stendet r bro. Pastu pergi pejabat amik sijil, jumpa cikgu2, borak2, biasa la orang baru balik oversea memang macam2 la soalan dapat. Siap bagi tips how to survive lagi haha. Aku dengan Haris diam je. Yela student universiti tempatan, x jambu plak tu.(aku je Haris x) Paling tak bley blah cikgu am cakap dekat aku "eh ko pun ada eh, ingat dah takde masa depan dah" peh tergelak besar aku :D

Lepas tu pergi round sekolah, jumpa junior2 mana yang kenal je la. Ramai yang aku dah tak ingat dah nama. Hampeh punya senior. Berdasarkan daripada pemerhatian kami. Sekolah memang dah banyak berubah. Budak2 ni dah ada baju keparat koperat, dekat asrama dah ada astro beyond dulu biase je kad pun kena mintak kalau nak guna. Sekarang tak payah dah. Paling best, each floor ada TIGA washing machine yang TAK PAYAH MASUK SYILING 50sen. Tekan je suis, on, jalannn. Dulu punya la susah, nak cari duit syiling la, dorm tgkat ats leceh nak trun bwah la. Eh macam2 la. Itu kalau ada junior kena buli hantar baju dekat mesin lagi, taktau la apa aku nak ckp.

Sesudah meninjau keadaan sekola, kitaorang pegi la sembahyang jumaat dekat masjid b*t**g melaka. Imam dah tukar, keluar balik cerita kedai nasi lemak tempat lepak dulu. Kereta ajaib di mana 1 Proton Saga boleh muat mau nak dekat 12 orang. Tak percaya datang la b*t**g melaka tengok sendiri.

Balik sembahyang, duduk borak kejap, mengadakan sesi ejek mengejek cm dulu kejap pastu balik. Hmm bila lagi la nak dapat jumpa korang wei. Besok2 dah keja sume dah bz kan. Harap2 boleh la kn.

p/s: ptg tu, aku terlajak tido smpai x smpat jmpe dy yg baru balik. mampos aku!

7 comments: