Wednesday, April 6, 2011

Tertipu

Oh masih ku ingat lagi aku rasa tertipu beberapa hari yang lepas.

Kejadian bermula dengan moto aku yang buat hal plak. On suis je lampu "N" tak menyala. Odo meter pulak dah genap 30, 000km. "Hm alang2 nak tukar minyak hitam ni baik aku tukar bateri terus".

Bergegas la aku ke kedai petang tu jugak lepas kelas. Sampai-sampai kedai terus jumpa tokey, "Tokey bagi Motul 3100 satu dengan bateri moto satu".

Beberapa minit kemudian lepas pomen siap buat moto aku, dia panggil. "Mung nye bateghi nih bole paka lagi nih. Fiuh hok nih yang ghosok", kata pomen sambil menunjukkan fius yang disyaki menyebabkan bateri moto aku tak berfungsi.

OHHH aku pun tak terkata. Tu lah sombong, tak tahu tapi konon nak buat-buat tahu. Kan dah kena tipu. Pomen tu pun satu bukan nak bagitahu awal2. Ceh padahal salah sendiri tak nak mengaku. Dah la pomen tu cakap kalau tak pakai yang lama ni nanti rugi sbb bateri mati oleh kerana x di gunakan lagi.

Maka terbang la Rm45 aku sbb beli bateru padahal bateri lama masih elok.

Rasa mcm nak buang je jambu dekat "TERUNA JAMBU" ni nak buat baling kat pomen tu -.-

3 comments:

  1. aahahhahah....dh slh ko ko nk slh kn org lain...ahhahaha...campak L.C 2 kt akk je ag bgos..ahahhahahahha:)

    ReplyDelete
  2. haha..buat la jadi pedoman.lain kali tak lah kene tipu lagi.=)

    ReplyDelete
  3. ngahahahaha. mcm2 hal la dak hadi neh. adeh. next time investigate dulu ok. hengat x akak cite scoot akak xleh pkai auto starter tu? akak biar die buat perangai dulu. nak taw ape hal die mcm tu. mujur x g kedai. kalo x confirm beratus. hehe. skang dah ok. dapat merempit. *wink*

    ReplyDelete